2013. november 25., hétfő

Brunella Gasperini: Én és ők


Könyvajánlások:

"Ha csak egy könyvet vihetnék magammal egy lakatlan szigetre, Brunella Gasperini Én és Ők-je lenne az. Néhány éven belül harmadjára olvasom, és mindig találok benne olyan részt, amit éppen aktuális életszakaszomban jobban, mélyebben megértek, mint azelőtt. Adott egy olasz újságírónő (statisztikakedvelőknek: élt 1919-1979), aki imádja az állatokat, és van egy buggyant családja (és ők is imádják az állatokat). És adott egy 3 részes regényfolyam (Családi krónikák néven Olaszországban egyben is kiadták), ami nagyon durván önéletrajzi ihletés alapján íródott. Apa (irodában robotol), anya (szórakozott írónő), nagylány (szerelmesedő kamasz), kisfiú (tudományőrült kiskamasz), kislány (plüssfigurák bűvöletében él), és egy halom állat – kutyák, macskák, mindenfélék. Van egy ósdi nyaralójuk San Mametében, a Lugano tó partján, ahová egész évben húz a szívük, és ahol életük legszebb és legszomorúbb nyarait töltik. Csupa szív és csupa lélek az összes történet – kis semmiségek, nagy történetek, ahogy az lenni szokott az életben"
Egy férj feljegyzései
Brunella Gasperini: Én és őkBrunella Gasperini: Én és őkBrunella Gasperini: Én és őkBrunella Gasperini: Én és ők
Egy szeleburdi, kócos, csupacsont anya mikroszkopikus méretekkel, aki kávé, porok, cigaretta háromszögében egyszerre próbál írni, telefonhoz menni, gyerekekre felügyelni, konyhai katasztrófákat elhárítani, háztartást vezetni; három istenadta, pontosabban istenverte gyerek; egy javakorabeli kutya; egy lerobbant kocsi, egy rendhagyó háztartási alkalmazott és „én, aki a család egyetlen normális tagja vagyok, jóllehet nõm gyakorta olyképpen viselkedik, mintha legszívesebben pszichoanalízisbe küldene. – Egyetlen gyerek – sóhajtja fejcsóválva. FORRÁS: moly.hu/konyvek/brunella-gasperini-en-es-ok